Wednesday 26 September 2012

usaha tangga kejayaan...

dah lama aku tak tepek muka budak tu kat sini....time dia santai santai kat umah...selalu aku tepek time dia ada tournament jer.... ni dia tengah asyik menyusun puzzle.....pastu dia hangin sebab tak dapat nak match...tetiba aku plak hangin sebab dia hanyak aku sekali suh sesama duduk pikir ngan dia camner dah bagi siap puzzle tuh......*pang jugak budak ni kang.....*
aku bio kan jer....aku tolong sikit sikit jer.....tak kuasa aku nak juling juling bijik mata nak menengok puzzle tuh....banyak lagi keje lain mak ko nih......




dalam pada merempan merempan, merungut merungut, sentap sentap...siap gak la puzzle dia tuh...sapa suh ko buat....mama suh baca buku...tau tau kuar dari bilik dia bawa menatang nih....lantak ko...tak kuasa nak layan.....dah siap puzzle dia, melenggang masuk dapur.....

mama: buat apa kak...?
kakak: cari mihun sup..naper mihun ni tinggal sikit..?
mama: mama makan sikit....
kakak: naper mama makan..?
mama: lapar...
kakak: tu la..lain kali bila ajak makan..makan la..bla..bla...bla...(membebel..)

hoiiihhh......kemain ko yerk.....membebel cam mak nenek..ada yang kena plaster mulut tengah tengah malam nih.....tapi bagus gak dia tolong habiskan mihun tu kalau tak pembaziran telah berlaku......


makan mihun sup sambil tonton tv....hamik ko..mendongak la korang....




No comments:

Post a Comment