Wednesday 22 March 2017

Cuti sekolah

Assalamualaikum...

cuti sekolah dah nak abih....sian bebudak tak ke mana....memang sejak tak sihat ni kami dah jarang-jarang keluar berjalan..... aku tak tahan lama-lama duduk dalam kereta....sakit pinggang woiiii......😣😣

tapiiii................ adalah 3/4 kali kot ke belah-belah timur...(_________)
ke Johor sekali...balik Yong Peng....kampong en.suami...arwah bapak mentua aku orang yong peng......

jadi...sebab tak ke mana-mana....aku sediakan jadual tuk ain n pia supaya dorang tak boring sangat.....

jom tengok...si kakak buat agar-agar roti....

hasil tunjuk ajar aku....(____________) tapi terbanyak roti.....


dapat 2 bekas panjang...tapi sebekas dah selamattt....

resepi....????

didihkan agar-agar bersama 1000ml air, gula ikut sedap tekak...klu rasa nak kne kencing manis bubuh la banyak...klu nak sweet kuku je...bubuh 3/4 scop besa.....
dah mendidih...agar-agar dah larut.......
bubuh 1 tin susu cair, 1 tin buah koktel...biar didih sikit....tuang dalam bekas..
dalam bekas tu, siap-siap potong roti....jgn banyakk sangat...tak sedap tapiiiiiiiiiiiiiiiii disebabkan ain n pia syokkkk sangat gunting roti....tak sedar penuh bekas....-____-
masuk dalam peti sejuk biar keras ....... dah boleh makannnn......

selain agar-agar roti, kami buat dadih mangga, dadih coklat mungkin esok kot...tengok tahap kesihatan aku..hurrmmmm.......... sejak akhir-akhir ni selalu tak berapa sihat.....
triffle pun buat jugakkk..... sandwich telor..sandwich sardine....
ok..tu je nak citer...
bye..

Love:
katak pisang



No comments:

Post a Comment