Daily Calendar

Monday, 17 April 2017

APC 2016

Assalamualaikum..

Buat kat De Palma Inn, Kuala Selangor...10 April 2017...Hi Tea..
Datang untuk memeriahkan majlis sambil-sambil meraikan kawan-kawan yang dapat APC dan Anugerah Khas. Juga meraikan kak eton yang nak pencen tahun ni....bulan 9 kot kalau tak silap.. Tema rugged, jeans biru dan blouse putih.... aku ikut tema gak.... tapi tak rugged la..... hahahaha....


 
seluar sapa la kena koyak ni... T___T



mula-mula dorang bagi makan rojak buah...ok, not bad tapi pedassssss....

Air oren

Menunye aku lupa nak amik sebab memasing dah menggelupur lapoooo............(____________________)

menu utama nasi goreng DePalma.... memang sedap..terbaikkk... sedap-sedap...aku suka.... menu lain ada spaghetti... ok tapi kureng sikit...boleh la.......... ayam goreng rempah sedap....lembut, nampak luar macam keras tp bile makan sedap je lembut je.....(_____) ikan goreng dori pun sedap...udang butter pun sedap...........hahahaha...ko ni semua sedap...apa yang tak sedap..... :P
Eh...betul la..... air teh tarik dia pun sedapppppppppppppp...hahahahaha...betul la....tak tipu.....
cendol dia ok.....so-so je...sedap lagi cendol batu 9....tapi tak boleh celen cendol borhan la..........hurmmm.......pencuci mulut...ok je....pudding roti pastu atasnye bubuh aiskrim vanilla...
cerita je ye...pic takde...maafkan hakak...hakak lapo time nih.....(^-^)
Ya Ampunnn............pic hakak pun lupa nak snap....-_____________-

ok, bye.

Love:
katak pisang


Thursday, 13 April 2017

Keria kak hani

Assalamualaikum..

minggu lepas sepupu en.suami ada bagi pisang tanduk ngan keledek....keledek oren. Pisang tanduk tu selamat aku buat goreng...2,3 hari gak la anak-anak ngan en.suami mengadap pisang tanduk goreng..(_______)

dah habis pisang tanduk..ku pandang keledek...hurrrmmmmmmmmmm.... ni kalau buat keria sedap kot.... seumur hidup tak pernah buat kuih keria.... tengok kt google..... okla...jadila... tapi cam terlebih sikiiiiiiiiit je tepung...-___-
en.suami kata ok je....nak amik hati ai la tuh..... kakak kata liat sikit...adik kata tak sedap......huaaa.....jujur sangat nih.....-__________________-


ini lah rupa nya kuih keria kak hani

nak resepi...?
nah amik.....

keledek sekilo buang kulit, basuh rebus buh garam sikit.
bila dah empuk, lecek ngan senduk...pastu biar sejuk....
uli ngan tepung..tepung tu buh sikit-sikit.....
susun kat dulang..
panaskan kuali, buh dalam 6 sudu gula tambah suku je air....bila dah berbuih-buih tu...buh keria tadi...kacau jangan sampai hangit...aku punya tuh ada yang terhangit sikit.....hahahaha...lambat balik-balik kan....

ok, bye.

Love:
katak pisang


Saturday, 8 April 2017

Ingatan untuk diriku

Assalamualaikum

Untuk ingatan diriku yang sentiasa leka dan lalai...

Aku baca dalam facebook, dia tulis...
Imam Al-Ghazali ada cakap..

Tanda-tanda hati kita sudah mula hitam:

- Bila kita buat dosa, kita tak rasa salah
- Hilang kemanisan beribadah
- Hati tak makan nasihat


Ya Allah
Ya Tuhanku
Di hari yang mulia ini
Kumohon kepada-Mu Ya Allah
Berilah aku iman yang sempurna
Ilmu yang memberi manfaat
Rezeki yang halal
Anak yang soleh
Rumahtangga yang bahagia
Usia yang berkat
Doa yang mustajab
Hajat yang tertunai
Kesihatan yang berterusan
Hutang yang terbayar
Keselamatan dan kesejahteraan di dunia dan akhirat.

Aamiinnnn.........




love:
katak pisang

Friday, 7 April 2017

sharing is caring

Assalamualaikum

Salam Jumaat


Surah Ar-Rad, ayat 39

“Ya mufarrijal humum,
Ya Mufarriju farrij,
Farrij a’nna humumana,
Ya hayyu Ya qayyum,
Ya zaljalali wal iqram”


Maksudnya:
Wahai Tuhan yang melepaskan dukacita, lepaskanlah.
Wahai Tuhan yang melepaskan dukacita, lepaskanlah.
Wahai Tuhan yang melepaskan dukacita, lepaskanlah dukacita, susah dan masalah kami.
Wahai Tuhan Yang Maha Hidup dan berdiri dengan sendiri”



love:
katak pisang







Sunday, 2 April 2017

Borak kosong jerrr...

Assalamualaikum...

Sekejap je dah masuk bulan April kan..kan..kan......

Tahun ni Ain dah darjah 1..Pia darjah 5... hurmmmm...kalau ikutkan dah tahap bertenang kan...(__________). oklah bertenang la jugakk.... dah boleh la suruh-suruh buat kerja rumah... kalau si kakak ni, boleh dah masak-masak sikit.... suh masak nasi dah lulus....masak megi pun dah lulus....suh sedia bahan nak masak pun dah boleh..... borang untuk terima menantu..belum ye...sorry...ai tak buka lagi ye..... :P :P

 tiap2 hari sabtu..rutin dia kemas ruang tamu...sapu, vacuum...buka langsir....tu dah takyah cakap...tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii............pukul 10 bru mula.......... -______-
Ain boleh la jugak suruh-suruh tapi merempan banyak.....mulut ngan tangan sama naik... 😒😒
mulut tak berhenti membebel....sampai naik pening kepala aku... lantaklah ko dik....
selalu lawan bebel dia ngan en.suami la.....

Start tahun ni dah kena bangun kul 5.30pg.. -__-
biasa aku bangun dulu......nanti kul 6.00 giliran kakak mandi, pastu adik, pastu baru en.suami..... kalau aku rajin, adalah sarapan...kalau tak rajin....sarapan roti je....... hahahahahaha.............kul 6.50@7.00 pagi paling lambat....dorang dah gi sekolah...tinggal la aku siap-siap nak gi keje.... sejak dah balik kampong...aku amik waktu anjal...masuk 8.30 balik 5.30...........  macam ni la rutin kami isnin---------jumaat....

sabtu..hari santai..lepak baring kat umh... sabtu la nak ke pasar basah ke..ke kedai ke...melayan budak 2 org ni nak ke mana-mana......biasa hari sabtu la...........mendobi pun sabtu jugeee.............

ahad pagi...rutin aku anta kakak gi tuisyen kat Batu 5.... peneman setia si adik la........biasa ahad memang jarang ada sarapan...kalau terleeeeeeeeeebih rajin ada. Kalau malas tapau nasi lemak bungkus tepi jalan. Nanti terus bekpes kat umah mak.... tengah hari amik kakak... kadang terus balik umah..kadang datang balik umah mak...tengok keadaan...kalau adik-beradik blik, maka, sampai petang kadang membawa ke malam ada kat umah mak......
(________________________)

eh..ada keje la nak buat....
tatatititutu.....

nanti kita borak-borak lagi.....

Love:
katak pisang



Friday, 24 March 2017

Baling belakang....😊

Assalamualaikum...

Nurain...sambutan hari Merdeka...
Aku saje abadikan kat sini...suatu hari nanti dia boleh tengok balik....sama macam sofea...ain pun aku tepek kat sini.....


dah tak jadi gangster dusun dah...dah ayu dah.... (^-^)



sekitar hari konvokesyen ain....


ain ngan cikgu Idah..
gambar aku ngan ain takde... aku tak berapa sihat....datang tengok dia tapi mood tak berapa...tak sihat..(--) 





20 tahun lagi mama nak tengok ain pakai jubah macam ni lagi tau...tapi saiz besa...
(__________)

Love :
katak pisang



Thursday, 23 March 2017

Terapi ozon

Assalamualaikum..

Dah lama teringin nak buat, tapi sebab takut...hahahaha...aku pendam je.... takut jarum, takut sakit.... takut tengok darah.....hahahahaha....

Tapi bile tengok kawan aku buat, dia anta gambar kat wasap...eh! macam best je...boleh senyum lagi.... (_____)
ok ni....boleh try.... next appointment dia, aku ikut.....

so....biar gambar berbicara.....

           
          
takut sebenarnye...sib baik tak naik darah tinggi.... (______)


             
            
Nampak tak warna putih kat tiub tu.... tu lemak kot kuar dari salur darah aku...
apa la yang aku makan agaknye ye....




                  
               
Nampak tak yang ketul-ketul tu...tu pun kuar dari salur darah aku...kolestrol kot..ntah aku pun tak tahu...ngeeeeee


                   
              
ni hasil nya....Nampak tak lebih 1liter toksid dalam badan aku.....-_____- patut berat naw badan ni....berbaloi woiiii buat...puas hati..... ringan badan jadinya...


ada orang kata tak elok buat benda nih...tapi pada aku..terpulang pada fikiran masing-masing...mana yang elok, kite ikut...mana yang tidak tu, kite rujuk dulu....betul ke buruk....jangan percaya bulat-bulat.....aku tak kata benda ni bagus sangat22222....terpulang penilaian masing-masing.......(_____________)

ini adalah salah satu usaha/ikhtiar aku untuk sembuh...mungkin pada mereka yang tidak mengalami sakit seperti aku, boleh kata macam-macam...tapi cuba fikir sejenak...apa yang korang akan buat kalau korang berada di tempat aku....??? bile dah jadi macam aku...duit bukan penghalang...mahal macam mana pun, aku akan usahakan...
sekali treatment hanya 35% sahaja darah yang akan di cuci...so, aku kne buat 3x treatment... sekali treatment RM350.00

aku dah survey...harga ni agak murah berbanding tempat lain yang mencecah rm450++..tengok tempat jugak kot...

dan kesan nya...... aku dah boleh goyangkan kaki...badan jadi ringan sangat...
mungkin 2/3 tahun lagi aku akan ulang balik untuk treatment ni...

ok..tu je nak citer..
Always thinking positif....
bye..

Love:
katak pisang