Wednesday 29 August 2012

cucur sayur + udang..

berbuka tadi memang aku tak masak beria la...aku letih sangat....si kenit pun asyik kacau jer pastu merengek jer...asyik muntah-muntah..jadi,aku buat cucur jer...kalau ikut nak wat cucur ikan bilis tapi bila sampai kedai aku terbeli udang...makanye jadi la cucur sayur + udang...okla..sedap jugak...lagi sedap....
dah 2 hari aku berpuasa.....
nak tengok pic cucur sayur + udang aku..?????? *cam hebat jer*.....hehehehe..lantak ar..blog aku kan...nak bubuh gak..korang tak mau tengok sudah...:p


bahan-bahan:
tepung gandum
telur
bawang besar
daun kucai
taugeh
udang
garam
air

cara-cara:
masukkan semua bahan kat atas tu..pastu masuk air..panaskan minyak..pastu goreng la...aku suke biar dia cam hangus-hangus sikit...sebab rangup jer masuk dalam mulut aku...

cuba korang tengok cucur aku tuh..dah kena sireee..........lepas siap-siap goreng tu aku gi mandi...bila dah waktu berbuka tu aku terperanjat tengok cucur aku jadi camtu...apsal jadi camni..? camner boleh pecah..? dia merekah ker...? bila disoal siasat dengan penghuni dalam rumah ni...rupa-rupanyer cucur aku tu udangnyer kena curi.....oleh......si kakak....pandai dia..tang udang dia curi...elok jer....ermmmmm..tak bloeh cakap apa...gelak jer la.....

ok..tu jer nak citer..bye..

No comments:

Post a Comment