Thursday 16 March 2017

Entry tuk sahabatku..

Assalamualaikum..

Tajuk boleh tahannnn..(_________)
nape???? korang ingat aku takde sahabat ke? kong aja sangat.... -___-
ni sahabat aku masa sekolah....pada asalnye kami takde la rapat sangat.... tapi bile naik form 4, kami duduk sebelah-sebelah...masuk pulakkkk kelas sains....kelas orang-orang pandai... :p ...... padahal kami ni suam-suam kuku je....  -__-
Sejak dari tu sikit-sikit kami makin rapat.... naik form 5, dah start kelas tambahan, rumah dia agak jauh...kne naik bas...so, klu tengah hari aku balik....aku ajak dia ikut....... masa besday aku, awal dia datang....ko ingat lagi x.... lepat pisang yang aku buat.....ingat x?
rahsia pun kami kongsi jugakkk............zaman tengah up kan.... sahabat.... ko ingat masa aku nangis putus cintun...huhuhuhuhu......lawak kan....hahahhahaha

sahabat...ko ingat x ayat ni...
ayat ko yang aku tak lupa sampai sekarang....masa tu aku nak alih tempat duduk...ko cakap jangan....nanti rahmat Allah ko tak dapat sebab Allah nak turunkan rahmat tu kat tempat duduk asal..klu pindah kerusi lain, nanti orang lain yang dapat.....(________________) tapiiiiiiii aku pindah gak.....tinggalkan ko sorang-sorang kat belakang...:(
ko tau x, ayat ko ni saiko aku sampai sekarang tau....haahahaha....klu aku nak pindah tempat ke apa-apa ke mesti aku ingat....hahahahaha...saiko betul ko nih....:P

sahabat..
walau jauh di mata ko tetap di hati...
kami memang jarang berhubung antara satu sama lain..... tapiiiiiiiiiiiiiii tiap kali besday, kami memang tak pernah lupa wish...... aku sayang ko.....
masa aku sakit...aku tau ko memang sedaya upaya untuk berhubung ngan aku sebab en suami cakap takde orang yang pernah bertanya pasal aku pada dia kecuali ko....

sahabat...
kali terakhir kite berjumpa....???
ko ingat x bile....
klu ingatan aku tak putus la......hahahaha.... kali terakhir kite jumpa di KFC Bandar Baru Salak Tinggi.....seminggu sebelum aku bergelar Puan..... sejam ko, aku tunggu dia kat depan kedai...-____-... sesat???? boleh????
umah sekangkang kera boleh sesat..... ko memang la.....hahhahahaha

sahabat..
aku tumpang sedih di atas pemergian ayahanda ko... aku faham kenapa ko tak bagitau aku....sebab aku tau masa tu ko tengah lost....aku pernah rasa apa yang ko rasa..........dunia seakan terhenti...

sahabat...
ko ingat lagi tak ayat ni...."eh! tak payah la bagi-bagi gambar...nanti kalau ada gambar, bile rindu ko tengok gambar....tapi kalau takde gambar, bile rindu, mesti ko terbayang-bayang macam mana la rupa aku sekarang kan....."
ko ingat lagi tak????? dannnnnnnnnnnnnnnnn.... seingat aku, aku takde sekeping pun gambar berdua ngan ko.... seingat aku... tapiiii kalau ada, tolong ingat aku...
memang cabaran...untuk mengingatkan wajah sahabat yang kite sayang.....kite terpisah selepas habis form 5, ko sambung belajar di Melaka, aku pulak ke Kajang..... perancangan Allah adalah yang terbaik...takde telefon, takde surat...tetiba jumpa dalam bas, tetiba jumpa di bus station....dapat la melepaskan rindu...wajah itulah yang tersimpan untuk beberapa tahun.....
sekarang pun masih cabaran..... kalau nak tengok ko, aku mesti carik ko kat blog, fb...... tapi perasan x??? kite tak pernah minta gambar tuk ditatap....klu diberi pun atas rela sendiri....rasanya cukup puas walaupun tengak nama fb, tengak blog ko yang dah 10 bulan tak update...(______________) hahaha.....
Bak kata orang tua, tak dapat tengok orang, tengok bumbung rumah pun jadi......
(^_^)
 
sahabat...
aku tak nak sebut nama ko kat sini...dan klu betul aku sahabat ko, ko tentu dapat rasa apa aku rasa.....biar nama ko aku sebut dihati...kalau ko rasa ko lah sahabat aku.... ko buatkan satu entry khas untuk aku..... (^_^)

Image result for kata-kata persahabatan yang menyentuh hati


Image result for kata-kata persahabatan yang menyentuh hati

Love:
katak pisang





2 comments:

  1. Huwaaaaa!!!!!
    terharunya!!!!

    Terima kasih sahabat! Namamu terpahat di Hati. Hahahaha macam lagu pulak...

    ReplyDelete