Tuesday 18 December 2012

dari hati kecil aku menulis...

amboiiii...tajuk entry kemain lagi ken...cam nak ke jiwang plak...ye la..apa salahnye...sesekali layan hati....sesekali perlu meluahkan apa yang terbuku di hati....

ada orang tanya...macam mana kehidupan sekarang...?? aku gelak dulu sebelum cakap apa-apa....aku tanya balik..ko rasa kehidupan aku makin teruk ker makin terurus..? then dia cakap nampak makin terurus.....hahahahahaha...agaknyer sebelum ni hidup aku nampak tak terurus kot.....T______T
bukan aku taknak jawab soalan tu tapi orang yang bertanya itu adalah orang lansung tidak rapat dalam hidup aku...dan orang yang aku lansung tak kenal pada asalnya.....hahahaha..boleh???

cuma pada teman-teman rapat yang sama-sama mengalirkan air mata suatu ketika dulu...aku memang tak dapat bohong la....dan juga pada semua silents readers dan blogger yang telah lama mengikuti blog aku....aku rasa korang dah tau kehidupan aku macam mana sekarang......

alhamdulillah.....kehidupan yang makin tersusun, terurus..dan aku semakin dewasa dan matang dalam mengharungi kehidupan dan dugaan.....aku dah mula tak cepat melatah bila orang bertanya tentang diri aku, status aku..anak-anak aku....kehidupan aku masa lampau....aku dah semakin tenang...syukur pada Mu kerana memberi kekuatan pada aku.....

hampir 2 tahun aku meniti kehidupan bersendirian...membesarkan anak-anak..mencorakan kehidupan mereka di tangan sendiri bukan sesuatu yang mudah.....orang tengok aku tersenyum, ketawa seolah tiada apa yang berlaku tapi sebenarnye mereka tak tahu ada ombak besar yang bergelora dalam hati aku...hari berganti minggu berganti bulan berganti tahun...sedar tak sedar masa begitu pantas berlalu dan alhamdulillah......terima kasih sangat pada mereka yang memberi semangat, sama-sama berkongsi suka duka, sama-sama menangis saat aku jatuh..aku tak pernah lupa pada korang.......:'(

ada jugak yang bertanya....tak nak cari pengganti ker...?? bukan tak nak tapi aku rasa aku belum bersedia...bukan eksyen atau hati tertutup rapat.....aku rasa masa tu belum sampai lagi kot.....ker aku sebenarnyer trauma....ada kawan aku cakap aku ni trauma untuk berumah tangga lagi....mungkin kot....hahaahahahaha.....dan aku sebenarnya bahagia dan tenang dengan kehidupan sekarang.....

kalau cerita pasal sunyi, sepi, kosong.....memang aku tak tipu...kadang-kadang perasaan tu datang....tapi bila aku ingat balik...aku kena hadapi jugak situasi tu...aku tak boleh lari ke mana...bak kata orang,"alah bisa tegal biasa......"

dengan adanyer 2 buah hati aku ni....kekadang tak sempat nak layan feeling.....lagi-lagi si kenit tu...sorang jer tapi perangai macam 9 orang......tu la kadang-kadang rasa sunyi tu aku rasa bila dorang ni takder...masa tu betul-betul dihambat kesepian...

dah lama tak tulis citer feeling-feeling ni kan...dulu masa mula-mula buat blog memang ayat feeling jer la kan.....cuma 2,3 hari ni terasa macam nak citer balik apa aku rasa sekarang.....macam mana kehidupan sekarang....rasa nak kongsi sangat ngan korang sebab dulu aku jatuh tersungkur...dan sekarang korang boleh tengok aku berlari dan dah boleh ketawa......betapa Dia sayang pada aku......

lihatlah dunia aku buktikan pada mu......


dari hati kecil aku menulis........



No comments:

Post a Comment