Wednesday 15 January 2014

apa lagi nak dikata...

salam semua

apa kaba u olls? dah lama rasanya tak sembang-sembang kopitiam kat sini kan.....saje je la boring-boring kat opis ni sementara nak tunggu idea datang mencurah-curah tu...aku layan la blog ni kejap.....kang ada plak yang msg aku tanya apasal blog sunyi jer.......*macam ramai nau pengikut...* (________) 

ni nak citer pasal aku la...cam yang korang tau..aku ni kan penghidap DM sejak 7 tahun yang lalu...saje malas nak bagitau or nak heboh-heboh...ko ingat jom heboh ker nak heboh-heboh....nanti orang budget aku bagus je...tak pun nanti orang cakap ala....tu pun nak citer....eh..hello!!! biola....aku punye blog kan....suke la nak citer apa...ken..ken..ken...jonet kan....kan....

baru-baru aku gi check up kat klinik cam biasa la....kali ni kena amik darah....check jantung...check mata....alhamdulillah.....sihat adanya aku...masih diberi kesihatan yang baik untuk meneruskan kehidupan ini....syukur padaMu Ya Allah......

setelah perbincangan dibuat antara 8 mata...huahuahua...aku 4 mata campur lens, doktor logis 4 mata campur speks dia......hahahahahaa...*ko ingat lawak!!!* kami telah mengambil keputusan untuk memberhentikan pengambilan ubat untuk aku tetapi sebaliknya ditukar kepada insulin...

what..!!!!?????
insulin..!!!???
that's mean aku kena tadah perut or peha or lengan yang berlemak ini setiap hari untuk dicucuk......
ok, fineeee..........aku terima..
ini untuk kebaikan aku katanya....kalau aku tak buat sekarang, aku akan buat jugakkkkkk tapi setelah aku diwarded kan......no..no..no...aku tak mau warded......so, baiklah aku buat dulu......

dan mulai hari tu...bermula la kehidupan aku dengan mencucuk perut sendiri......ok je..tak sakit pun....

kena amik darah...huhuhuhuhu..sakit uuuu..........


ni la pencucuknye ngan ubat....hambik la ko....


keputusan pemeriksaan jantung.....


ni la rupa bentuknye....


bacaan bsp selepas sarapan pagi....

bertabahlah wahai hati......paling lama aku kena pakai ni setahun kot...pastu aku tukar balik pada ubat makan.....

ok..tu je nak citer kopitiam petang ni....

ok, bye.





No comments:

Post a Comment