Saturday 6 October 2012

sabtu punye cerita

hari ni aku masak lemak ayam ngan sambal kerang.....ni aku try resepi mak aku masa aku dalam pantang dulu....tak sangka menjadi kesukaan anak2 aku...sofea makan berkali-kali siap tambah-tambah lagi...pinggan aku basuh belum kering dia dah minta nasi lagi....time dia tengah selera...layan kan jer......kang kalau sampai musim dia tak mau makan...ko jerit sampai pecah tekak pun dia awat tak tau jer...sampai pecah peluh ko kat dapur masak kegemaran dia pun dia tak layan......*nasib badan*

ok..sambung balik citer masak lemak...si kenit tu pun sama..berselera...biasa kalau hari cuti dia memang susah sikit nak makan nasi kecuali aku masak sup ayam..baru dia layan...pernah gak buat masak lemak tapi tak dilayan nyer...penat jer....tapi hari ni habis sepinggan dia makan siap tulang ayam dihisap-hisap....layannnnnnnnnnnnnnnnn..........kirenyer hari ni senang betul lah nak suruh dia habiskan nasi...kalau tidak sampai perit-perti tekak suh habiskan nasi...mak dia sampai senseng lengan tu....*pada hal suh habiskan nasi jer...* saiko mak korang nih.....

selama ni tak pernah cuba resepi ni...tapi hari ni tetiiiiiiiiiiiiiiiiiibe jer nak masak stail mama gue.....ala....resepi masak lemak orang dalam pantang....


masak lemak ayam + sambal kerang

tapi paginyer kami sarapan ni jer...cucur udang..

ok..tu jer nak citer....
resepi kalau korang nak nanti aku bagi....

No comments:

Post a Comment