Tuesday 23 October 2012

masak lemak udang

hari tu aku tak tau nak masak apa....last-last ingat resepi kak intan...masak lemak udang....tak pernah try pun...tapi nak cuba lah....macam senang...tengok dalam lemari ais ada udang, ada santan, ada kacang panjang...owh...kira jadi lah ni......
rupa-rupanyer sangat senang....mudah dan sedap....memang sesuai untuk mak-mak yang rajiiinnnnnnnnn sangggaaattttttttttttttttt cam aku.....(^_^).... helloooo.........ai rajin tau...*libas rambut*

pic di snap dari dalam periuk...sangat sopan.....

bahan-bahan:
santan
udang
kacang panjang
lobak (aku bubuh sebab si kenit ni suka makan lobak)

cara masak:
aku tak tumis....aku terus bubuh santan ngan bawang merah..dah menggelegak tu aku masuk kacang ngan lobak..dah empuk aku masuk udang..jangan lelama sangat..tutup api...taaraaa.............dah siap..senang kan....budak-budak pun suka..tak pedas..boleh basuh muka bak kata kak intan.....

dengan bangganyer melaporkan dari dapur chef...
(^_^)

No comments:

Post a Comment