Tuesday 24 September 2013

menu hari ke2

salam semua

saja nak nunjuk kat korang menu aku berbuka pose di hari kedua...dah lama tak tunjuk gambar makanan kan bukan bererti aku tak masak ye...cuma malas nak snap jer....walaupun ai busy woman tapi tetaapppppp la masak hari-hari..gigih tau aku bangun kul 5.30 pagi tetiap hari tuk menyiapkan sarapan pagi si kakak ngan adik tu. pastu masak terus tuk lauk tengah hari plak....haaa....tak percaya kan....sekarang ni aku dah rajin banyak maklum la minyak dah naik harge...???? tetiba citer pasal minyak..xder kena mengenakan...adalaaaa...minyak naik harga semua barang pun naik harga tau...bulan lepas aku beli bawang kecik satu guni RM10 jer, 2 minggu lepas dah naik RM3 jadi RM13 tau....

jadi kenala masak..jimat sikit lagipun terjamin sikit. hari sekolah kakak diarahkan tutup selama seminggu sebab ada budak kena keracunan makanan...semua ibubapa kena masak bekal tuk ank memasing...start dari kes tu la aku jadi rajin sikit masak ni......

semoga kerajinan ini akan terus bertahan...muahahaha......

karipap gergasi inti daging. ni beli kat opis ada budak datang jual. harga dia RM2.50 sebiji. inti ayam pun ada. makan satu family dah kenyang. memang besar..si gangster tu makan kulit jer..inti dikorek pastu paksa aku makan...bagusss..syabassss bete.....

berbuka dengan mee goreng saja...

sambal udang adalah lauk tengah hari tuk kakak. snap dari dalam kuali...kelassss ko maria.....

mee dalam pinggan si gangster pun aku snap, kang majuk plak.....betapa sedap mama dia goreng mee...2 pinggan dia makan..habis licin....amik ati ker apa..?????

lauk berbuka hari pertama aku tak snap sebab lauk kurang menarik, aku letih sebenarnya sebab malam tu baru sampai dari kampung. jadi, main lebur jer la apa yang ada..aku masak lemak ikan selar jer.....

ok, bye.

No comments:

Post a Comment