Sunday 8 September 2013

Kuantan - Kemaman - Kuala Kemaman

Salam Jumaat 

jom lah kiter citer-citer sikit...rabu 2 minggu lepas makcik aku yang duduk kat Kuantan telah kembali ke Rahmatullah..Jadi, lepas habis keje aku sekeluarga telah bertolak ke Kuantan lebih kurang dalam kul 8 malam camtu la...
Adik aku yang dok kat Rawang tu dah bertolak lepas keje katanyer....katanyer la....rupa2nyer masa kami sampai kat Jalan Duta dia msg tya kat mana...rupanya dia baru sampai tol gombak..terus jer la konvoi ngan aku, pastu kakak aku call tya kat mana, masa tu kami kat bentong..terus nak ikut konvoi tapi boleh benti medang-medang kat mana ntah, lupa aku...yang kami plak kat gambang..apa cer..???
last2 dekat nak sampai konvoi la gak..bukan dekat nk sampai, memang dah sampai cuma nak cari umah makteh aku je tak tau.....hikhikhik
lepas segala urusan pengkebumian selesai, kenduri tahlil selesai..malam tu gak kami sekeluarga bertolak ke rumah kak ngah aku. yang ikut ke Kemaman ialah aku sekeluarga, adik aku yang kat Rawang ngan Tok diah sahaja. Kakak aku ngan adik yang kecik terus pulang ke rumah memasing petang tu gak sebab dorang dapat cuti sehari jer...
Sampai Kemaman lepak-lepak dulu..ingat next day nak ke Kuala Terengganu tapi dek hasutan kak ngah aku maka terbatallah hasrat kami. Jom ke Kuala Kemaman makan sata, otak-otak, kepok lekor dan macam2 makanan lagi...semua sedap belaka...
ada amik pic 2,3 keping jer kot...yang lebihnyer sibuk makan. mihun sup tulang adalah terbaik..memang sedapppppppp sangattt..............

on the way nak balik KL

Baru sampai Gambang

ni masa on the way nak gi makang sata n otak-otak

me and my sister

abg ngah order sampai penuh meja

ujan pun dah benti tapi aku tak reti nak benti lagi....tu tgh khusyuk sedut air leci.....

sata n otak-otak kat Kuala Kemaman memang best la...yang pasti mihun sup tulang tu terbaik aku pernah makan. Insya allah hujung tahun ni ke sana lagi...tunggu ye....





No comments:

Post a Comment