Tuesday 12 April 2011

Naper still sayang dia...??!!!

Naper still sayang dia, walau dia dah tinggal saya?
Naper still sayang dia, walau dia dah buang saya?
Naper still sayang dia, walau dia dah hancurkan hati saya?
Naper still sayang dia, walau dia dah pijak cinta saya?
Naper still sayang dia, walau dia dah runtuhkan mahligai saya?
Naper still sayang dia, walau dia dah pergi tanpa belas?
Naper still sayang dia, walau saya menangis dia pandang saya penuh benci?
Naper still sayang dia, walau dia tidak pernah pikir susah saya?
Naper? Naper? Naper saya still sayangkan dia???!!!!
SEBAB...
Bila dia tinggalkan saya, saya sedar kelemahan diri saya punca dia pergi.
Bila dia buang saya, saya makin dekat dengan Tuhan dan saya tahu ujian ini tuk saya baiki diri,
bukan untuk merosakkan diri saya dengan kebencian.
Bila dia hancurkan hati saya, saya teringat betapa banyak hati dia saya hancurkan tanpa saya sedari.
Bila dia pijak cinta saya, saya tahu cinta itudah lama tak berkembang, tak di baja, atas kelalaian dan kealpaan saya, bila dia pijak baru saya tercungap untuk bernafas dan cuba bangun dan kembang semula.
Bila dia runtuhkan mahligai saya, saat itu, ia hanya mahligai kaca, yang pudar sinarnya, hanya tiang cinta yang membuat ia terus berdiri.
Bila dia pergi tanpa belas, saya kenal dia, saya tahu dia berperang dengan diri, mencari kekuatan untuk berlalu.
Bila dia pandang saya penuh benci, itu kerana dia sayangkan saya, walau dia cuba nafikan.
Bila dia tak pernah pikir susah saya, sebenarnya dia tak pernah berhenti memikirkan saya...
dan kerana itu, saya still sayang dia dan mengharapkan peluang dari Tuhan untuk perbaiki segalanya.
Jangan salahkan diri, tapi perbetulkan kesilapan, be a better person. Thank to God atas ujian ini, dugaan ini, kita makin mengenal diri...
Ingat, setiap yang berlaku ada hikmahnya.
The hardest part, buang rasa benci, marah, sakit hati, dendam kesumat, segalanya..
buang perasaan tu bila ingat dia, hati membara dengan amarah kerna ingat...
in order to be a better person, in order to live ur life happily, kita kena penuhkan diri dengan rasa cinta, sayang pada semua, pada sekeliling.
Learn to memaafkan, seperti mana kita ingin di maafkan, kita mesti memaafkan...
Been there, Done that and belip me....

No comments:

Post a Comment